Menu
 

Jesaja 62 -rukouskampanja

Haaste rukoilla Israelin puolesta

Seurakunnat, ryhmät ja yksityishenkilöt ympäri maailman kokoontuvat kuukausittain rukoilemaan ja paastoamaan Israelin puolesta Jesaja 62 mukaan: 

" Sinun muureillesi, Jerusalem, minä olen asettanut vartijoita. Hetkeksikään he eivät saa herpaantua,eivät päivällä eivätkä yöllä.--Te, jotka huudatte Herraa, älkää suoko itsellenne lepoa! Älkää suoko lepoa hänelle, ennen kuin hän rakentaa ennalleen Jerusalemin ja tekee siitä ylistyksen aiheen koko maailmalle (Jes. 62:6-7)! "


Kutsumme sinut liittymään maailmanlaajuiseen rukousliikkeeseen käyttämällä kuukausittaisia rukousaiheitamme, missä ikinä rukoiletkin. Jos mahdollista, rukoile kanssamme jokaisen kuukauden ensimmäisenä keskiviikkona, kun esirukoilijat ympäri maailman liittyvät yhteiseen rukoukseen tuon päivän ajaksi.


Tilaa Jesaja 62 -rukouskirje

 Tilaan viikkouutiset ja Jesaja 62 -rukouskirjeen sähköpostiini




 

 







JESAJA 62 -RUKOUSKIRJE – kesäkuu 2017



Seuraava maailmanlaajuinen Jesaja 62 -rukouskampanjan päivä on keskiviikkona 7. kesäkuuta. Liitythän mukaamme rukoilemaan!

”Toivottakaa rauhaa Jerusalemille, menestykööt ne, jotka sinua rakastavat” (Ps. 122:6)


Rakas rukousystävä!

Jerusalem on hyvin ainutlaatuinen monin eri tavoin. Se on esimerkiksi ainoa kaupunki, jonka puolesta meitä kehotetaan rukoilemaan lakkaamatta. Jerusalemin rooli ja kutsumus on yksinkertaisesti niin tärkeä Jumalan pelastussuunnitelman kannalta, että emme voi jättää sitä huomioimatta. Meidän tulee siis rukoilla rauhaa Jerusalemille, ja että sen vanhurskaus nousisi kuin aamunkoi (Ps. 122:6, Jes. 62:1).

Rukouksiamme tarvitaan nyt enemmän kuin koskaan aiemmin, koska hengellinen taistelu Jerusalemista kiihtyy. Taistelua on aina ollut, mutta me, jotka olemme täällä paikan päällä, voimme aistia, että elämme nyt ratkaisevia vaiheita Jerusalemin tulevaisuutta koskien. Odotamme kuitenkin myös kovasti sitä, että tänä riemuvuotena yhdistyneelle Jerusalemille tulee merkittävä voitto. Uskomme, että tänä vuonna kaupunki saa astua entistä voimakkaammin omaan profeetalliseen tehtäväänsä.

Kaupungista käytävä taistelu kiihtyi viime kuukausina erityisesti sen jälkeen, kun Yhdysvaltain uusi presidentti Donald Trump alkoi puhua suurlähetystön siirtämisestä Tel Avivista Jerusalemiin. Nyt näyttää kuitenkin siltä, että hän on luistanut noista lupauksista ainakin toistaiseksi. Tämä johtuu osaksi siitä, että hän haluaisi käynnistää Israelin ja palestiinalaisten väliset rauhanneuvottelut uudestaan sekä rakentaa yhdysvaltalaisjohtoisen alueellisen liittouman Irania vastaan. Trump joutuu kohtaamaan niitä samoja islamistisia uhkia Jerusalemin kaupunkia kohtaan, jotka ovat estelleet aikaisempiakin presidenttejä. Lähes seitsemänkymmenen vuoden ajan koko maailma on yrittänyt kieltää juutalaisen kansan oikeuden Jerusalemiin. Vaikka monia muita tekosyitä usein esitetäänkin, Israelin suvereeniutta kaupunkia kohtaan ei haluta hyväksyä, koska sen pelätään aiheuttavan islamistista väkivaltaa.

Israelin historiassa on ollut aikoja, jolloin vihollinen on yrittänyt pelotella juutalaisia vaalimasta Jerusalemin perintöään. Esimerkiksi silloin, kun kuningas Daavid ja hänen joukkonsa tulivat lähelle, jebusilaiset pilkkasivat heitä linnoitetun kaupungin muureilta. Daavid ei kuitenkaan suistunut pelon valtaan, vaan kannusti joukkojaan astumaan eteenpäin ja he valloittivat kaupungin helposti (2. Sam. 5:6−9).

Aivan samalla tavalla Esra ja Nehemia kohtasivat paljon vastustusta ja uhkailua paikallisilta heimopäälliköiltä, kun he rakensivat temppeliä ja Jerusalemin muuria, mutta he jatkoivat työtään siitäkin huolimatta. Kun Sanballat ja Tobias yrittivät huiputtaa Nehemiaa lopettamaan Jerusalemin rakentamisen, hän tajusi, että heidän tarkoituksenaan oli vain saada heidät pelkäämään. Hän rukoili: ”Vahvista sinä minun käteni” (Neh. 6:10).

Meidän täytyykin nyt rukoilla, että israelilaiset eivät lopeta Jerusalemin rakentamista islamististen pelkojen vuoksi, ja että kansakunnat eivät vaivu pelon valtaan, jota Israelin vastustajat yrittävät levittää pyhän kaupungin ylle. Meidän tulisi rukoilla, että maailman johtajista tulisi Kooresin, Dareioksen ja Artakserksesin kaltaisia; Jumala käytti heitä jokaista vahvistamaan juutalaisia, että he rakentaisivat Jerusalemin kaupungin uudelleen. Lopuksi meidän täytyy rukoilla myös rauhaa (shalom) Jerusalemille, mikä hepreaksi tarkoittaa myös ”kokonaista” tai ”täydellistä”. Eli meidän täytyy rukoilla, että yhtenäinen Jerusalem pysyy edelleen juutalaisilla.

Siunausta erityisestä Jerusalemin kaupungista!

David Parsons
,

ICEJ:n varajohtaja ja kansainvälinen puhemies





Rukoilethan kanssamme seuraavien aiheiden puolesta:

1) Israel


Rukoilemme, että mikään ei hidastaisi tai estäisi israelilaisia rakentamasta Jerusalemia niiden suunnitelmien ja tarkoitusten mukaisesti, joita Jumalalla on tätä aikaa varten. Rukoilemme, että kansakunnat voittaisivat pelkonsa ja tunnustaisivat juutalaisten oikeuden ja ylimmän vallan Jerusalemia kohtaan. Rukoilemme, että Pyhä Henki tekisi tyhjäksi kaikki ihmisten tekemät suunnitelmat tätä kaupunkia koskien. Rukoilemme, että Jerusalem pysyisi jakamattomana ja israelilaisten käsissä. Rukoilemme, että Jumala toteuttaa kaiken, mitä Hän on suunnitellut tätä kaupunkia sekä Israelin kansaa varten tänä erityisenä riemuvuotena. Rukoilemme 3. Moos. 25:10, Ps. 122, Jes. 62:1
7, Jer. 33:1426, Miika 4:14, Luuk. 1:32 ja Luuk. 13:35 mukaisesti.



2) Lähi-itä


Rukoilemme Trumpin hallinnon puolesta, kun se yrittää herättää Israelin ja palestiinalaisten väliset rauhanneuvottelut uudelleen sekä rakentaa alueellisen liittouman Irania vastaan. Rukoilemme, että Israelia ei pakotettaisi tekemään riskialttiita myönnytyksiä, ja ettei heitä epäreilusti syytettäisi rauhan vastustamisesta. Rukoilemme, että palestiinalaiset viimeinkin tekisivät strategisen päätöksen elää todellisessa rauhassa juutalaisen valtion kanssa ja tekisivät kompromissin heidän maksimaalisista vaatimuksistaan koskien rajoja, Jerusalemia, uudisasutuksia ja pakolaisten paluuta. Rukoilemme, että palestiinalaisten kiihko Israelia kohtaan loppuisi, kuin myös heidän ihannointinsa marttyyrikuolemia kohtaan. Rukoilemme, että ympäröivät arabivaltiot normalisoisivat kauppa- ym. suhteensa Israelin kanssa, eivätkä jäisi odottamaan sitä, että palestiinalaiset saisivat ensin solmittua rauhan Israelin kanssa. Rukoilemme 2. Aik. 20:5
12, Ps. 46, Jer. 1:10, Jooel 3:12 ja Ilm. 11:15 mukaisesti.



3) ICEJ


Rukoilemme ICEJ:n kansallisten johtajien konferenssin puolesta, joka järjestetään kesäkuun alussa. Noin sata ICEJ:n edustajaa saapuu ympäri maailmaa Jerusalemiin tekemään strategioita, suunnittelemaan ja vahvistumaan tulevaisuutta ajatellen. Rukoilemme myös sen puolesta, kun kohtaamme Israelin viranomaisia ja juutalaisten johtajia sekä satoja muita kristittyjä johtajia, kun kokoonnumme yhteen presidentin rukousaamiaisen avajaistilaisuuteen. Rukoilemme Etiopian alija-lentojen puolesta, joita ICEJ maksaa tulevien viikkojen aikana. Rukoilemme myös syksyn lehtimajanjuhlan puolesta, jota suunnittelemme ja valmistelemme parhaillaan. Rukoilemme, että kaikki juhlan puhujat ja ylistyksenjohtajat olisivat voideltuja ja Herran johdatuksessa. Rukoilemme Esra 3:1
4, Ps. 84:5, Jes. 60:15, Jer. 3:17 ja Matt. 18:20 mukaisesti.



Kiitos, että rukoilet kanssamme!