Menu
 

Jesaja 62 -rukouskampanja

 



Seurakunnat, ryhmät ja yksityishenkilöt ympäri maailman kokoontuvat kuukausittain rukoilemaan ja paastoamaan Israelin puolesta Jesaja 62 mukaan: 


" Sinun muureillesi, Jerusalem, minä olen asettanut vartijoita. Hetkeksikään he eivät saa herpaantua,eivät päivällä eivätkä yöllä.--Te, jotka huudatte Herraa, älkää suoko itsellenne lepoa! Älkää suoko lepoa hänelle, ennen kuin hän rakentaa ennalleen Jerusalemin ja tekee siitä ylistyksen aiheen koko maailmalle (Jes. 62:6-7)! "


Kutsumme sinut liittymään maailmanlaajuiseen rukousliikkeeseen käyttämällä kuukausittaisia rukousaiheitamme, missä ikinä rukoiletkin. Jos mahdollista, rukoile kanssamme jokaisen kuukauden ensimmäisenä keskiviikkona, kun esirukoilijat ympäri maailman liittyvät yhteiseen rukoukseen tuon päivän ajaksi.


Tilaa Jesaja 62 -rukouskirje

Jesaja 62 -rukouskirjeen tilaajille lähetetään automaattisesti myös ICEJ-uutiset kerran viikossa.


Tilaa Jesaja 62 -rukouskirje ja ICEJ-uutiset sähköpostiisi tästä.




Jesaja 62 -rukouskirje

Toukokuu 2018

Rakas rukousystävä!

Kiitos, että olet osa Jesaja 62 -rukouskampanjaamme. Tämän kuukauden aikana haluamme keskittyä niihin raamatunjakeisiin, joihin ICEJ:n työmme perustuu:

”Siionin tähden minä en voi vaieta, ja Jerusalemin tähden en lepoa saa, ennen kuin sen vanhurskaus nousee kuin aamunkoi ja sen autuus kuin palava tulisoihtu. Ja kansat näkevät sinun vanhurskautesi, kaikki kuninkaat sinun kunniasi” (Jes. 62:1−2).

”Katso, Herra on kuuluttanut maan ääriin asti: Sanokaa tytär Siionille: Katso, sinun pelastuksesi tulee. Katso, hänen palkkansa on hänen mukanansa, hänen työnsä ansio käy hänen edellänsä. Ja heitä kutsutaan ’pyhäksi kansaksi’, ’Herran lunastetuiksi’; ja sinua kutsutaan ’halutuksi’, ’kaupungiksi, joka ei ole hylätty’” (Jes. 62:11−12).

Raamattu kertoo meille, että meidän ei tule antaa lepoa Herralle, ennen kuin HÄN tekee Jerusalemista ylistyksen maassa.

Tässä kuussa maailman huomio keskittyy Yhdysvaltain suurlähetystön siirtymiseen Jerusalemiin. Guatemalan hallitus on ilmoittanut, että myös he aikovat siirtää suurlähetystönsä Jerusalemiin. Olemme tietoisia myös siitä, että Honduras, Romania ja Tšekin tasavalta aikovat lähiaikoina siirtää suurlähetystönsä Jerusalemiin, mutta odotamme vielä, kuka heistä loppujen lopuksi tekee ensimmäisen siirron.

Toukokuu 2018 on kuukausi, jolloin maailma katselee Jerusalemia uudella tavalla. Ensimmäistä kertaa Israelin 70 vuotta sitten tapahtuneen itsenäistymisen jälkeen ihmiset ovat alkaneet puhua Jerusalemista Israelin pääkaupunkina. Jerusalemista on alettu puhua myönteisesti kansakuntien keskellä ja olemme etuoikeutettuja, kun saamme omin silmin nähdä, miten Jumala tekee Jerusalemista ylistyksen koko maailmassa.

Jesaja 62 kertoo meille myös, että tämä on osa Herramme prosessia, jossa Hän paljastaa oman vanhurskautensa, kunniansa ja pelastuksensa pakanakansoille. Kun siis yhä uudelleen tulemme Hänen eteensä rukouksessa, voimme muistuttaa Häntä lupauksesta, jonka Hän on antanut Jerusalemille, eli siitä, että Jerusalemista tulee ylistys maassa. Meidän tulee muistuttaa Häntä myös siitä, että pelastus saavuttaisi kaikki kansat.

Olin jokin aika sitten tapaamisessa, jossa eräs rabbi puhui kristityille ja hän viittasi jakeisiin, joissa puhutaan muurin vartijoista (esimerkiksi Jesaja 62:6). Hän kuitenkin luki Jeremia 31:6 -kohdan, koska sana, jota tässä jakeessa käytetään vartijasta puhuttaessa, on sama, joka nykyhepreassa tarkoittaa myös kristittyä. Voin yhtyä hänen johtopäätökseensä: ”Jumala näki jo ennalta ajan, jolloin Hän kutsuisi kristityt seisomaan vartijoina Israelin hengellisillä muureilla päivin ja öin, rukoillen Häntä täyttämään lupauksensa Israelille ja juutalaiselle kansalle.”

Kun Jumala tekee Jerusalemista ylistyksen koko maailmalle, meidän tulee huomata, että myös pelastus on tulossa Hänen kansalleen. Jumala sanoo, että Hän ottaa pois heidän kivisydämensä ja antaa heille lihasydämen ja sitten Hän vuodattaa Henkensä kansansa päälle, kansan, jonka Hän on tuonut takaisin Israeliin.

Me täällä Jerusalemin toimistossa aiomme paastota ja rukoilla toukokuun 2. päivänä, että Jumalan työ Jerusalemissa etenisi, ja että siitä tulisi ylistys koko maailmalle. Liity joukkoomme lounasaikanasi ja keskitä sydämesi, mielesi ja sielusi Herraan ja Hänen lupauksiinsa, kun sanot paastotessasi: ”Herra, sinun sanasi ja lupauksesi ovat minulle tärkeämpiä, kuin minun nälkäni ja ruokani.”

Älä ole hiljaa, vaan kutsu avuksesi Herraa. Älä anna Hänelle lepoa, ennen kuin Hän tekee Jerusalemista ylistyksen maassa.

Olkoon Herramme Jeesuksen nimi siunattu,

Barry Denison
ICEJ:n operatiivinen johtaja




 
Rukousaiheet

Seuraava maailmanlaajuinen Jesaja 62 -rukouskampanjan päivä on
keskiviikkona 2. toukokuuta. Liitythän mukaamme! Rukoilethan kanssamme seuraavien aiheiden puolesta:

1) Israel

Israel 70 vuotta
Rukoilemme, että kansakunnat ympäri maailmaa seisoisivat Israelin rinnalla 14. toukokuuta, kun Israelin 70-vuotista itsenäisyyttä juhlitaan kansainvälisesti.

”Kaikki kansat, jotka sinä tehnyt olet, tulevat ja kumartuvat sinun edessäsi, Herra, ja kunnioittavat sinun nimeäsi” (Ps. 86:9).

Yhdysvaltain suurlähetystön siirtyminen Jerusalemiin
Yhdysvaltain suurlähetystö on ottamassa ison askeleen, kun se julistaa maailmalle, että Yhdysvallat pitää Jerusalemia Israelin pääkaupunkina. Rukoilemme varjelusta Jerusalemille, kun odotamme, miten jerusalemilaiset ja maailma suhtautuvat tähän siirtoon.

”Toivottakaa rauhaa Jerusalemille, menestykööt ne, jotka sinua rakastavat” (Ps. 122:6).

Alija ja Israeliin sopeutuminen
Rukoilemme, että juutalaiset kaikkialta maailmasta pääsisivät palaamaan takaisin Luvattuun maahansa, Israeliin. Rukoilemme myös, että niiden 1 300 Etiopian juutalaisen sopeutumisprosessi Israeliin sujuisi hyvin, jotka ovat ICEJ:n tukemina saapuneet Israeliin tämän kuluneen vuoden aikana.

”Älä pelkää, sillä minä olen sinun kanssasi; minä tuon sinun siemenesi päivänkoiton ääriltä, päivän laskemilta minä sinut kokoan. Minä sanon pohjoiselle: Anna tänne! ja etelälle: Älä pidätä! Tuo minun poikani kaukaa ja minun tyttäreni hamasta maan äärestä” (Jes. 43:5−6). 


2) Kansakunnat

Suurlähetystöt
Guatemala, Tšekin tasavalta, Paraguay, Honduras ja Romania harkitsevat voimakkaasti suurlähetystöjensä siirtämistä Jerusalemiin. Rukoilemme, että myös monet muut valtiot siirtäisivät suurlähetystönsä Jerusalemiin, mikä osoittaisi, että he tunnustavat Jerusalemin Israelin pääkaupungiksi.

”Ja monet kansat, väkevät pakanakansat, tulevat Jerusalemiin etsimään Herraa Sebaotia, etsimään Herran mielisuosiota” (Sak. 8:22).

Iranin ja Israelin väliset suhteet
Muutamia viikkoja sitten lennokki lähetettiin kuvaamaan Israelin rajalle. Vastaiskuna sille Israel lähetti ohjuksen Iranin sotilastukikohtaan Syyriaan, jonka seurauksena 14 ihmistä menetti henkensä. Tämän vuoksi Israelin ja Iranin väliset suhteet saattavat tämän kuukauden aikana olla erityisen kireät. Rukoilemme, että Jumala tekisi vihollisen aikeet tyhjiksi ja suojelisi verenvuodatukselta.

”Meidän sielumme odottaa Herraa, hän on meidän apumme ja kilpemme” (Ps. 33:20).

Helluntaipäivän vietto
Juutalaisen perinteen mukaan helluntaina tai Shavuotina, Jumalan tuli laskeutui Siinain vuorelle ja Jumala antoi Moosekselle lain taulut. Profeetta Jeremia kirjoittaa, että Jumala lupaa Israelille uuden aikakauden ja Jumalan laki kirjotetaan koko ihmiskunnan sydämiin, ja se tapahtuu Pyhän Hengen täyteyden kautta. Rukoilemme, että Jumalan lapset ymmärtäisivät, mitä Henki sanoo ja he voisivat liikkua Jumalan Hengen voimassa. Rukoilemme, että Jumala vuodattaisi Henkensä voimallisella tavalla tämän kuukauden aikana, kun juhlimme helluntaita 20. toukokuuta.

”Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan lakini heidän sydämiinsä; ja minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani” (Jer. 31:33).

”Ja hän lausui ja sanoi minulle näin: ’Tämä on Herran sana Serubbaabelille, näin kuuluva: Ei sotaväellä eikä voimalla, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot’” (Sak. 4:6).


3) ICEJ


ICEJ:n päätoimisto
Jo työn alkamisesta lähtien ICEJ on vuokrannut toimitilansa täällä Jerusalemissa. Tämän kuluneen vuoden aikana Jumala on laskenut johtotiimimme sydämille näyn siitä, että hankkisimme omat tilat, jotka olisivat näkymme mukaiset ja työmme tulevaisuuden kannalta sopivat, jotta voisimme tehdä sitä, mitä Jumala haluaa meidän tekevän. Rukoilemme viisautta, mielisuosiota ja armoa tämän uuden asian kohdalle.

”Viisaudella talo rakennetaan ja ymmärryksellä vahvaksi varustetaan. Taidolla täytetään kammiot, kaikkea kallista ja ihanaa tavaraa täyteen” (Sananl. 24:3−4).

Lehtimajanjuhla
Tämän vuoden lehtimajanjuhla tulee olemaan hyvin voimallinen, kun ”uskallamme unelmoida” yhdessä Israelin Jumalan kanssa täällä Luvatussa maassa. Rukoilemme, että Jumala johdattaisi tänne Jerusalemiin 250 vapaaehtoista auttamaan meitä juhlien toteuttamisessa, jotta voimme juhlia sitä, kuinka Jumala tekee monista unelmista totta!

Mikäli olet kiinnostunut palvelemaan juhlilla vapaaehtoisena, ilmoittaudu mukaan Jerusalemin nettisivuilla osoitteessa:
feast.icej.org/feast-team

”Kun Herra käänsi Siionin kohtalon, niin me olimme kuin unta näkeväiset” (Ps. 126:1).



Kiitos, että rukoilet kanssamme!