Menu
 

Jesaja 62 -rukouskampanja


"Sinun muureillesi, Jerusalem, minä olen asettanut vartijoita. Hetkeksikään he eivät saa herpaantua,eivät päivällä eivätkä yöllä.--Te, jotka huudatte Herraa, älkää suoko itsellenne lepoa! Älkää suoko lepoa hänelle, ennen kuin hän rakentaa ennalleen Jerusalemin ja tekee siitä ylistyksen aiheen koko maailmalle (Jes. 62:6-7)!"

Kutsumme sinut liittymään maailmanlaajuiseen rukousliikkeeseen käyttämällä kuukausittaisia rukousaiheitamme, missä ikinä rukoiletkin. Jos mahdollista, rukoile kanssamme jokaisen kuukauden ensimmäisenä keskiviikkona, kun esirukoilijat ympäri maailman liittyvät yhteiseen rukoukseen tuon päivän ajaksi. 



HEINÄKUU 2021


Rakas rukousystävä!

”Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja te saatte sen” (Joh. 15:7).

Kiitos, että rukoilet jälleen kanssamme heinäkuun Jesaja 62 -rukouskampanjassa. Sinun rukouksillasi on merkitystä.

Yksi rukousaihe, jossa olemme viime aikoina nähneet Jumalan liikehdintää, on se, että Israeliin saatiin muodostettua uusi hallitus kesäkuussa ja maa pystyi välttymään viidensiltä vaaleilta. Uusi hallitus koostuu kahdeksasta hyvin erilaisesta puolueesta, jotka edustavat Israelin yhteiskuntaa hyvin laaja-alaisesti ja näyttäisi siltä, että uusi hallitus haluaa etsiä koko maan parasta. Hallitus kuitenkin hyväksyttiin hyvin pienellä, yhden enemmistön marginaalilla, mikä tekee siitä hyvin hauraan. Meidän tulisi siis jatkaa rukousta uuden hallituksen ja niiden monien haasteiden puolesta, joita he kohtaavat. Tämä sisältää myös koronatartuntojen määrän kasvun Israelissa viime päivien aikana. Tämä tarkoittaa, että joitakin rajoituksia on täytynyt ottaa uudelleen käyttöön, mukaan lukien se, että maahan ei vielä oteta ulkomaisia turisteja. Maan johtajat tarvitsevat viisautta myös siihen, kuinka jatkaa puolustautumista Iranin terrorismia ja ydinaseuhkaa vastaan. Lisäksi pyydämme rukousta sen puolesta, että uusi hallitus olisi myötämielinen ICEJ:tä kohtaan ja ICEJ:lle avautuisi uusia ovia, joiden avulla voisimme osoittaa entistä enemmän kristillistä rakkautta ja lohdutusta Israelin kansalle.

Rukoillaan, kuten apostoli Paavali ohjeisti meitä: Minä kehoitan siis ennen kaikkea anomaan, rukoilemaan, pitämään esirukouksia ja kiittämään kaikkien ihmisten puolesta, kuningasten ja kaiken esivallan puolesta, että saisimme viettää rauhallista ja hiljaista elämää kaikessa jumalisuudessa ja kunniallisuudessa” (1. Tim. 2:1–2).

Yksi viimeaikainen rukousvastaus on myös se, että Honduras on siirtänyt suurlähetystönsä Jerusalemiin. ICEJ:llä oli upea mahdollisuus osoittaa arvostuksemme presidentti Juan Orlando Hernandezille, ojentamalla hänelle Kyyros-palkinto, jolla kunnioitamme hänen päätöstään siirtää hänen maansa suurlähetystö Jerusalemiin ja tunnustamaan siten Jerusalem Israelin pääkaupungiksi. On tärkeää jatkaa edelleen rukousta sen puolesta, että yhä useammat maat tunnustaisivat Jerusalemin Israelin pääkaupungiksi ja seuraisivat, Hondurasin, Yhdysvaltojen, Guatemalan ja Kosovon esimerkkiä, ja siirtäisivät suurlähetystönsä tähän erityiseen kaupunkiin. Psalmi 122:6 kutsuu meitä rukoilemaan rauhaa Jerusalemille, ja lisää: menestykööt ne, jotka sinua rakastavat.”

Myös monia muitakin hyviä asioita tapahtuu Israelin ja ICEJ:n kohdalla, joten pysy rohkeana ja vahvana rukouksissasi. Yksi esimerkki lisää siitä, kuinka Jumala vastaa rukouksiin, on, että kristillisen suurlähetystömme sosiaalisella avustustyöllä on ollut suuri vaikutus Israeliin. Tarvitsemme kuitenkin edelleen rukouksianne työmme puolesta.

Kuulimme hiljattain henkilökuntamme rukoushetkessä upean todistuksen paikalliselta uskovalta. Hän hallinnoi Tel Avivissa olevaa projektiamme, jolla saavutetaan muun muassa ihmiskaupan uhreja. Monet näistä naisista ovat kodittomia, köyhiä, ja he ovat sotkeutuneet huumeisiin ja prostituutioon. Kuulimme kuinka tämän työn kautta monet ovat vapautuneet näistä siteistä ja alkaneet elää normaalia elämää. Nämä ovat todellisia rukousvastauksia. Kuulimme kuitenkin myös, että keskuksen johtaja ja henkilökunta ovat joutuneet maksamaan hintaa näistä läpimurroista, usein oman perheensä kustannuksella. He joutuvat kohtaamaan monia hengellisiä taisteluita, jotka voivat kääntyä demonisiksi hyökkäyksiksi. Tämän vuoksi on tärkeää, että emme rukoile ainoastaan niiden projektiemme puolesta, joilla on pitkäaikaisia vaikutuksia Israeliin, vaan myös niiden puolesta, jotka tekevät käytännön työtä etulinjassa, että Jumala varjelisi ja vahvistaisi heitä ja heidän perheitään jatkamaan tätä upeaa työtä.

Kun rukoilet, muista ICEJ:n perustamismandaatti Jes. 40:1: ”’Lohduttakaa, lohduttakaa minun kansaani’, sanoo teidän Jumalanne.” Jes. 41:10 rohkaisee meitä: ”Älä pelkää, sillä minä olen sinun kanssasi; älä arkana pälyile, sillä minä olen sinun Jumalasi; minä vahvistan sinua, minä autan sinua, minä tuen sinua vanhurskauteni oikealla kädellä.”

Myös Uudessa testamentissa on suuria lupauksia rukoukseen liittyen. Kol. 4:2 sanoo: Olkaa kestäväiset rukouksessa ja siinä kiittäen valvokaa.” Joh. 15:7 Jeesus sanoo: ”Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja te saatte sen.”  Jatketaan siis järkkymätöntä rukousta uskossa kiittäen ja tietäen, että meillä on rakastava Isä, joka vastaa rukouksiimme.

Siunaavin terveisin,

David van Der Walt
ICEJ:n talousjohtaja


Seuraava maailmanlaajuinen Jesaja 62 -rukouspäivä on keskiviikkona 7. heinäkuuta. Voit tilata Jesaja 62 -rukouskirjeen itsellesi tästä, jolloin saat ensi kuun rukouskirjeen ja rukousaiheet suoraan sähköpostiisi. Liitythän joukkoomme!


Voit rukoilla kanssamme myös joka keskiviikko klo 16.00 liittymällä englanninkieliseen rukoushetkeen osoitteessa on.icej.org/ICEJGlobalPrayer

Kiitos, että rukoilet kanssamme!