Menu
 

Jesaja 62 -rukouskampanja


"Sinun muureillesi, Jerusalem, minä olen asettanut vartijoita. Hetkeksikään he eivät saa herpaantua,eivät päivällä eivätkä yöllä.--Te, jotka huudatte Herraa, älkää suoko itsellenne lepoa! Älkää suoko lepoa hänelle, ennen kuin hän rakentaa ennalleen Jerusalemin ja tekee siitä ylistyksen aiheen koko maailmalle (Jes. 62:6-7)!"

Kutsumme sinut liittymään maailmanlaajuiseen rukousliikkeeseen käyttämällä kuukausittaisia rukousaiheitamme, missä ikinä rukoiletkin. Jos mahdollista, rukoile kanssamme jokaisen kuukauden ensimmäisenä keskiviikkona, kun esirukoilijat ympäri maailman liittyvät yhteiseen rukoukseen tuon päivän ajaksi. 

Voit tilata rukouskirjeen ja rukousaiheet sähköpostiisi tästä.



Joulukuu 2020


Rakkaat rukousystävät,

“Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi” (Fil. 4:6).

Vuosi on pian päättymässä, ja kun katsomme taaksepäin kaikkea, mitä tänä vuonna on tapahtunut, tulemme varmasti aina muistamaan tämän vuoden vuotena, jolloin maailma pysähtyi koronaviruksen vuoksi.

Tiedostamme ICEJ:ssä, että olemme selvinneet tähän saakka tämän kriisin läpi ainoastaan rukousten avulla, jotka ovat ympäröineet työtämme. Kiitämme kaikkia uskollisia rukoilijoita, jotka ovat joka kuukausi rukoilleet kanssamme Jesaja 62 -rukouskampanjassa ja maailmanlaajuisissa rukoustilaisuuksissamme sekä muissa rukoushetkissä vuoden aikana. Sinun esirukouksillasi on ollut vaikutusta.

Kun rukoilemme tämänkertaisten rukousaiheiden puolesta, haluan muistuttaa, että olemme hengellisessä taistelussa. Kuten apostoli Paavali sanoi: ”Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa” (Ef. 6:12). 

Tätä taistelua varten meidän on puettava Jumalan koko sota-asu. ”Seisokaa siis kupeet totuuteen vyötettyinä, ja olkoon pukunanne vanhurskauden haarniska, ja kenkinä jaloissanne alttius rauhan evankeliumille. Kaikessa ottakaa uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki pahan palavat nuolet, ja ottakaa vastaan pelastuksen kypäri ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana.” (Ef. 6:14−17)

Meidän täytyy jatkaa rukousta ja olla kestäväisiä loppuun saakka: ”Ja tehkää tämä kaikella rukouksella ja anomisella, rukoillen joka aika Hengessä ja sitä varten valvoen kaikessa kestäväisyydessä ja anomisessa kaikkien pyhien puolesta” (Ef. 6:18).

Toiseksi, haluan rohkaista niitä, jotka ovat huolissaan kaikesta siitä, mitä ympärillämme tapahtuu. Vapauttakoon Jumala meidät kaikesta pelosta, jota tämä koronapandemian viimeisin aalto ja hämmentävät poliittiset tilanteet ovat aiheuttaneet. Paavali kehotti meitä: ”Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi, ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa” (Fil. 4:6−7).

Muista, että meillä on pääsy Kuningasten Kuninkaan, Herrojen Herran ja Kaikkivaltiaan Jumalan luo! Meidän pitää tuoda kaikki pyyntömme Jumalalle kiitoksen kanssa ja Hän antaa meille rauhan, joka ylittää kaiken ymmärryksen, koska Hän on Rauhanruhtinas. Voimme luottaa siihen, että Hänen tiensä ovat oikeat.

Kun Jeesus opetti opetuslapsiaan rukoilemaan Isä meidän rukouksen (Matt. 6:9−13), he rukoilivat: ”tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niin kuin taivaassa.”  Hän päätti rukouksen sanoihin: ”sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti.” Jumala on kaikkien valtojen yläpuolella, myös pimeyden valtojen. Hänen valtakuntansa hallitsee ja Hänen tahtonsa tapahtuu.

Nämä ajatukset mielissämme, rukoilkaamme tässä kuussa kaikessa vilpittömyydessä, uskossa, kärsivällisyydessä ja rauhassa, että Jumalan tahto tapahtuu maan päällä niin kuin taivaassa.

Shalom Jerusalemista!

David van der Walt
ICEJ:n talousjohtaja


***************************

 RUKOUSAIHEET

Seuraava maailmanlaajuinen Jesaja 62 -rukouspäivä on keskiviikkona 2. joulukuuta. Voit tilata seuraavan kuukauden rukouskirjeen ja rukousaiheet itsellesi tästä. Liitythän joukkoomme! 


Kiitos, että rukoilet kanssamme!