Menu
 

Jesaja 62 -rukouskampanja


"Sinun muureillesi, Jerusalem, minä olen asettanut vartijoita. Hetkeksikään he eivät saa herpaantua,eivät päivällä eivätkä yöllä.--Te, jotka huudatte Herraa, älkää suoko itsellenne lepoa! Älkää suoko lepoa hänelle, ennen kuin hän rakentaa ennalleen Jerusalemin ja tekee siitä ylistyksen aiheen koko maailmalle (Jes. 62:6-7)!"

Kutsumme sinut liittymään maailmanlaajuiseen rukousliikkeeseen käyttämällä kuukausittaisia rukousaiheitamme, missä ikinä rukoiletkin. Jos mahdollista, rukoile kanssamme jokaisen kuukauden ensimmäisenä keskiviikkona, kun esirukoilijat ympäri maailman liittyvät yhteiseen rukoukseen tuon päivän ajaksi. 

Voit tilata rukouskirjeen ja rukousaiheet sähköpostiisi tästä.



Syyskuu 2020


Rakkaat rukousystävät,

Kiitos, että rukoilet jälleen kerran kanssamme tässä kuussa. Nämä ovat vaikeita aikoja koko maailmassa ja tarvitsemme yhteistä rukousta, jotta voimme kohdata ne haasteet, jotka meillä on edessämme. Tämä on erityisen haastavaa aikaa meidän työssämme, koska henkilökuntamme valmistelee täällä Jerusalemissa lehtimajanjuhlaa, joka tulee olemaan erilainen kuin koskaan aikaisemmin.

Monet kristityt ympäri maailmaa ovat tunteneet viime kuukausien aikana, että Jumala on kutsunut heitä viettämään enemmän aikaa rukouksessa. Toisessa Aikakirjassa meitä kutsutaan kansalliseen parannuksentekoon: ”Mutta minun kansani, joka on otettu minun nimiini, nöyrtyy, ja he rukoilevat ja etsivät minun kasvojani ja palajavat pahoilta teiltänsä, niin minä kuulen taivaasta ja annan anteeksi heidän syntinsä ja teen heidän maansa jälleen terveeksi” (2. Aik. 7:14).

Jotta tämä voisi toteutua, meidän tulee nöyrtyä Herran edessä ja katua. Joskus me kuitenkin ylenkatsomme kutsun ”etsi Minun kasvojani.” Tämä on kuitenkin hyvin yleinen kutsu Kirjoituksissa. Voimme löytää sen esimerkiksi 1. Aik. 16:11, Ps. 24:6, Ps. 105:4 ja Hoos. 5:15. Mutta tiedämmekö todella, mitä Herran ”kasvojen etsiminen” tarkoittaa?

Eräänä yönä monta vuotta sitten Herra herätti minut keskellä yötä hyvin selkeällä kutsulla: ”David, etsi minun kasvojani!” Onnistuin rukoilemaan muutaman minuutin ennen kuin vaivuin uudelleen uneen, mutta tiesin, että Jumala oli tosissaan. Tiesin sen tavasta, jolla Hän sanoi minun nimeni ja siitä ikuisuuden kaiusta, joka Hänen äänessään oli. Joten seuraavana päivänä aloin kysellä Herralta, mitä Hänen kasvojensa etsiminen tarkoittaa. Hän vastasi minulle nopeasti: ”Etsi Minun kasvojani, jotta löydät oman tulevaisuutesi.”

Tuohon aikaan olin vielä nuori uskova, mutta tiesin, että Jumala oli antanut minulle kutsun, joka minun pitäisi ottaa tosissani. Oli tullut aika, jolloin minun ei tulisi enää nojautua vanhempiini tai pastoriini tai johonkuhun muuhun, jotta kuulisin Jumalan äänen. Oli minun aikana ottaa vastuuta omasta vaelluksestani ja kutsumuksestani, etsiä Jumalaa ja kuulla suoraan Häneltä, mitä Hän on suunnitellut minun varalleni.

Nämä olivat hyvin mielenkiintoisia ajatuksia ja halusin löytää niihin varmistuksen Kirjoituksista. Kuningas Daavid sanoi: ”Herra, kuule minun ääneni, kun minä huudan, armahda minua ja vastaa minulle. Minun sydämeni vetoaa sinun omaan sanaasi: ’Etsikää minun kasvojani’. Herra, minä etsin sinun kasvojasi. Älä kätke minulta kasvojasi, älä työnnä vihassa pois palvelijaasi. Sinä olet minun apuni, älä minua jätä, älä minua hylkää, pelastukseni Jumala. Vaikka minun isäni ja äitini minut hyljätkööt, niin Herra minut korjaa.” (Ps. 27:7−10)

Herran kasvojen etsiminen tarkoittaa Hänen tahtonsa ja suunnitelmansa etsimistä sinun omassa elämässäsi. Se tarkoittaa myös, että etsit, onko sinun elämässäsi jotakin sellaista, mikä voisi estää tai pidättää Jumalan mielisuosiota sinun elämässäsi. Tämä kaikki voidaan laajentaa koskemaan myös perhettäsi, seurakuntayhteyttäsi, yhteisöäsi tai kansaasi.

Aaronin siunaus (4. Moos. 6:24−26) sisältää huomion, että Jumala ”valistaa kasvonsa sinulle” ja ”kääntää kasvonsa sinun puoleesi.” Mutta joskus Hänen täytyy kääntää kasvonsa pois sen tähden, mitä olemme tehneet ja tällöin meidän tulee etsiä Hänen kasvojaan rukouksessa ja katua, jotta Hän voi jälleen katsoa meidän puoleemme ja hymyillä, jolloin siunaukset, armo ja rauha tulevat meidän yllemme.

Tämä voi olla joskus myös epämiellyttävä tehtävä. Mutta loppujen lopuksi on hyvin rohkaisevaa ajatella, että kun me ”etsimme Hänen kasvojaan”, etsimme omaa parastamme.

Kääntäköön Herra kasvonsa sinun puoleesi tässä kuussa, kun etsimme Herraa yhdessä rukouksessa.

Rauhaa Jerusalemista!

David R. Parsons
Lähi-idän asiantuntija ja ICEJ:n kansainvälinen puhemies


***************************

 RUKOUSAIHEET

Seuraava maailmanlaajuinen Jesaja 62 -rukouspäivä on keskiviikkona 2. syyskuuta. Voit tilata rukousaiheet itsellesi tästä. Liitythän joukkoomme! 


Kiitos, että rukoilet kanssamme!