Menu
 

Jesaja 62 -rukouskampanja


"Sinun muureillesi, Jerusalem, minä olen asettanut vartijoita. Hetkeksikään he eivät saa herpaantua,eivät päivällä eivätkä yöllä.--Te, jotka huudatte Herraa, älkää suoko itsellenne lepoa! Älkää suoko lepoa hänelle, ennen kuin hän rakentaa ennalleen Jerusalemin ja tekee siitä ylistyksen aiheen koko maailmalle (Jes. 62:6-7)!"

Kutsumme sinut liittymään maailmanlaajuiseen rukousliikkeeseen käyttämällä kuukausittaisia rukousaiheitamme, missä ikinä rukoiletkin. Jos mahdollista, rukoile kanssamme jokaisen kuukauden ensimmäisenä keskiviikkona, kun esirukoilijat ympäri maailman liittyvät yhteiseen rukoukseen tuon päivän ajaksi. 

Voit tilata rukouskirjeen ja rukousaiheet sähköpostiisi tästä.



Helmikuu 2021

Rakas rukousystävä!

”…sillä he huusivat taistelussa Jumalan puoleen, ja hän kuuli heidän rukouksensa, koska he turvasivat häneen” (1. Aik. 5:20).

Kiitos, että rukoilet jälleen kerran yhdessä meidän kanssamme tämän kuun Jesaja 62 -rukouskirjeen mukaisesti. Se on etuoikeus ja samalla myös välttämättömyys ICEJ:lle, että seisot rinnallamme rukoillen keskellä tätä vaikeaa ja epävarmaa tilannetta, joka maailmassa vallitsee.

Muistan, kun koronavirus alkoi levitä näihin aikoihin noin vuosi sitten. Olin ulkomailla tekemässä seurakuntavierailuja ja huomasin, kuinka kanssamatkustajat käyttivät kasvomaskeja lentokentillä, koska uutiset viruksesta levisivät median välityksellä. Muistan selvästi, kuinka istuin Istanbulin lentokentällä vastapäätä henkilöä, jolla oli kasvomaski. Tunsin tuossa hetkessä Pyhän Hengen sisimmässäni ja ajattelin: ”En aio elää pelossa!”

Tämän kaltaiset pandemiat herättävät ihmisissä yleensä kahdenlaisia reaktioita. Me joko antaudumme pelolle tai kasvamme Herran pelossa. Historia osoittaa meille, että maailmanlaajuiset pandemiat ovat tuoneet mukanaan taloudellisia romahduksia ja laajalle levinnyttä epätoivoa; ne ovat kuitenkin usein saaneet aikaan myös todellista herätystä.

Pelko synnyttää epävarmuutta ja jopa kärsimystä, varastaa meiltä rauhan ja turvallisuuden tunteen elämästämme. Tuollainen pelon henki voi heikentää meidän uskoamme Jumalaan ja vaikuttaa meidän rukouselämäämme. Toisaalta Jumalan pelko on meille hyväksi, kun opimme kunnioittamaan Luojaamme ja luottamaan Hänen hyvyyteensä, joka kuljettaa meidät kaikkien olosuhteiden läpi.

Sanassa sanotaan selvästi, että Herran pelosta on meille hyötyä, ja meidän tulee luottaa Häneen täydellisesti. Psalmin kirjoittaja sanoo: ”Kuinka suuri on sinun hyvyytesi, jonka talletat pelkääväisillesi ja jota osoitat sinuun turvaaville ihmislasten edessä!” (Ps. 31:20)

Psalmin kirjoittaja puhuu uudelleen vanhurskaasta miehestä, joka pelkää Jumalaa ja lisää: ”Sillä ei hän ikinä horju; vanhurskas säilyy ikuisessa muistossa. Ei hän pelkää pahaa sanomaa, hänen sydämensä on vahva, sillä hän turvaa Herraan.” (Ps. 112:6−7)

Kun vaikeudet tulevat…

toiset turvaavat vaunuihin, toiset hevosiin (Ps. 20:8);
toiset jouseen tai miekkaan (Ps. 44:7);
totkut luottavat korkeisiin ja lujiin muureihin, joita he ovat rakentaneet (5. Moos. 28:52);
toiset luottavat Egyptiin (2. Kun. 18:21) tai ruhtinaisiin (Ps. 146:3);
jotkut luottavat rikkauksiin (Ps. 52:9; Mark. 10:24; 1. Tim. 6:17);
jotkut luottavat epäjumaliin, jotka eivät puhu, eivätkä näe (Ps. 135:15−18).

Mutta Daavid sanoi: “Herra, minun kallioni, linnani ja pelastajani, minun Jumalani, vuoreni, jonka turviin minä pakenen, minun kilpeni, autuuteni sarvi ja varustukseni” (Ps. 18:3).

Nykyaikana jotkut luottavat tieteeseen ja ihmisen kykyyn keksiä ratkaisu ongelmiimme. Toiset taas luottavat osakemarkkinoiden pitävän huolen heidän tulevaisuudestaan ja hyvinvoinnistaan. Näihin turvaaminen on kuitenkin hataralla pohjalla, kun pandemiat surmaavat niin monia ja murentavat taloudellista pohjaa.

Haluan rohkaista meitä vielä kerran, että laittaisimme täyden luottamuksemme Herraan ja Hänen hyvyyteensä, koska Hän vie meidät läpi kaikesta, mitä eteemme tulee.

Ensimmäisessä Aikakirjassa kerrotaan siitä, kun ruubenilaiset, gaadilaiset ja toinen puoli Manassen sukukuntaa voittivat sodan hagrilaisia, Jetuhia, Naafista ja Noodabia vastaan, koska he huusivat taistelussa Jumalan puoleen, ja Hän kuuli heidän rukouksensa, koska he turvasivat Häneen (1. Aik. 5:18−20).

Ei ole epäilystäkään siitä, että jos laitamme kaiken luottamuksemme Herraan, meidän rukouksiimme vastataan Hänen aikataulussaan ja Hänen tavallaan.

Yhteisessä rukouksessa on valtava voima, kun luotamme rakastavaan Jumalaan, joka toimii meidän puolestamme tulevina päivinä. Joten kiitos jälleen kerran, että liityt rukoukseemme Jesaja 62 -rukouskampanjassamme.

Siunausta Jerusalemista!

David R. Parsons
ICEJ:n vanhempi puhemies ja Lähi-idän asiantuntija


Seuraava maailmanlaajuinen Jesaja 62 -rukouspäivä on keskiviikkona 3. helmikuuta. Voit tilata Jesaja 62 -rukouskirjeen itsellesi tästä, jolloin saat ensi kuun rukouskirjeen ja rukousaiheet suoraan sähköpostiisi. Liitythän joukkoomme! 


Kiitos, että rukoilet kanssamme!