Menu
 

Jesaja 62 -rukouskampanja


"Sinun muureillesi, Jerusalem, minä olen asettanut vartijoita. Hetkeksikään he eivät saa herpaantua,eivät päivällä eivätkä yöllä.--Te, jotka huudatte Herraa, älkää suoko itsellenne lepoa! Älkää suoko lepoa hänelle, ennen kuin hän rakentaa ennalleen Jerusalemin ja tekee siitä ylistyksen aiheen koko maailmalle (Jes. 62:6-7)!"

Kutsumme sinut liittymään maailmanlaajuiseen rukousliikkeeseen käyttämällä kuukausittaisia rukousaiheitamme, missä ikinä rukoiletkin. Jos mahdollista, rukoile kanssamme jokaisen kuukauden ensimmäisenä keskiviikkona, kun esirukoilijat ympäri maailman liittyvät yhteiseen rukoukseen tuon päivän ajaksi. 



Heinäkuu 2020

Rakas rukousystävä!

”Joka kuukausi uudenkuun päivänä ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra” (Jes. 66:23).

Yksi asia, jonka tämä koronakriisi aiheutti ympäri maailmaa, on, että rukouskokouksia järjestetään enemmän kuin koskaan aikaisemmin. Tämä on hyvin rohkaisevaa! Meidän omien Jesaja 62 -rukoustapaamistemme, viikoittaisten rukouskokoustemme ja hiljattain olleen helluntain rukousmaratonimme aikana monet ihmiset ovat todistaneet, että he ovat käsin kosketeltavalla tavalla kokeneet Jumalan läsnäolon näissä tilaisuuksissa, vaikka jotkut niistä tapahtuvat virtuaaliavaruudessa.

Näin koettiin erityisesti 13-tuntisessa rukousmaratonissamme helluntaina, jolloin paljastui rukoilijoidemme todellinen halukkuus rukoilla, kun emme pystyneet järjestämään kaikille kansoille ja rukousryhmille riittävästi rukousaikaa. Koimme hyvin voimakkaasti Jumalan johdattavan meitä uudelle rukoustasolle ja etsimään Herran kasvoja.

Useiden maiden johtajat kehottivat meitä jatkamaan sitä, minkä aloitimme helluntaina ja me todellakin koimme Jumalan johtavan meitä lisäämään uuden kuukausittaisen rukouskampanjan internetin välityksellä ainakin lehtimajanjuhliin saakka. Joten me lanseerasimme uuden maailmanlaajuisen rukousketjun Zoomin välityksellä, jossa rukouksen aalto kiertää ympäri maata joka Rosh Chodeshin, eli uudenkuun aikana.

Ensimmäinen tällainen rukoustapahtumamme järjestettiin kesäkuun 22.-23. päivänä ja toivomme, että monet teistä osallistuisitte siihen tulevaisuudessa, kun etsimme Herraa 24 tunnin ajan eri puolilla maailmaa. Rukoilimme useilla kymmenillä eri kielillä ja Herran läsnäolo tuntui alusta loppuun saakka. Jotkut saattavat kuitenkin kysyä, että miksi juuri uudenkuun aikana?

Rosh Chodesh tarkoittaa joka kuukausi uudenkuun alkamista heprealaisessa kalenterissa. Se on juhla, joka annettiin Israelille Siinain vuorella. Tuona päivänä (4. Moos. 28:11−15) annettiin erityisiä uhreja, jotka olivat merkkinä uudenkuun alkamisesta. Se oli suuren juhlan päivä, johon kuului pasuunaan puhaltaminen, ja sillä ilmoitettiin uudenkuun alkamisesta (4. Moos. 10:10). Israelin kuninkaiden aikana ihmiset saapuivat tapaamaan profeettoja noina päivinä (2. Kun. 4:23). Profeetta Jesaja julisti, että tulee aika, jolloin kaikki liha tulee kumartaen rukoilemaan ja ylistämään Häntä (Jes. 66:23).

Profeetta Joel huusi Jumalan puoleen kansallisen kriisin keskellä:

”Puhaltakaa pasuunaan Siionissa, kuuluttakaa pyhä paasto, kutsukaa koolle juhlakokous. Kootkaa kansa, pitäkää pyhä seurakuntakokous, kerätkää vanhukset, kootkaa lapset ja rintoja imeväiset, lähteköön ylkä huoneestansa ja morsian kammiostansa. Eteisen ja alttarin välillä itkekööt papit, jotka toimittavat Herran palvelusta, ja sanokoot: ’Säästä, Herra, kansaasi äläkä anna perintöosaasi häväistäväksi, pakanain pilkattavaksi. Miksi pitäisi sanottaman kansain seassa: Missä on heidän Jumalansa?’”  (Jooel 2:15−17)

Joelin ajan päivät olivat hyvin samankaltaisia kuin päivät, joita nyt elämme. Tuolloin ei ollut kyse viruksesta, mutta Israel kamppaili ruton ja kulkusirkkojen kanssa. Neljä suurta kulkusirkkaparvea kulki Israelin halki ja ne eivät ainoastaan aiheuttaneet taloudellista kriisiä, vaan vaikuttivat myös temppelissä tapahtuvaan ylistykseen. Sadon puute vaikutti myös uhrien antamiseen. Ja jos tässä ei vielä ollut tarpeeksi, niin tämän jälkeen tulivat vielä suuret maastopalot, jotka polttivat suuren osan maata. Se oli kansallisen hätätilan aikaa. Kaiken tuon ravistelun keskellä profeetta Joel kutsui koko kansakuntaa ”puhaltamaan pasuunaan Siionissa”, mikä oli kutsu jokaiselle alkaa etsiä Jumalan kasvoja.

Aivan samalla tavalla Jumala kutsui meitä ”puhaltamaan pasuunaan” Jerusalemista, jotta etsisimme Häntä rukouksessa näinä erityisinä päivinä. Jokaisen kuun alussa haluamme siis kutsua sinua liittymään meidän joukkoomme rukoilemaan ja etsimään Herraa.

Joelin aikana Jumala lupasi, että Hän vastaa heille lähettämällä sateita. Hän lupasi vuodattaa Henkensä kaiken lihan päälle! Jumala lupasi suuren herätyksen, joka pyyhkäisisi koko maan ylitse: miesten ja naisten, vapaiden ja orjien, nuorien ja vanhojen. Kaikki tuntisivat Pyhän Hengen täyteyden.

Jokaisen uudenkuun aikaan me rukoilemme herätystä kansakuntiin ja luvattua Pyhän Hengen vuodatusta Israelin ylle. Rukoilemme eheytymistä kansakuntiin, perheisiin ja yksilöihmisille. Anomme Herralta hengellistä muutosta Jumalan kansan pariin, uutta nälkää ja omistautumista Jeesusta kohtaan. Rukoilemme uutta rukouksen henkeä ja uutta pyhyyden tasoa! Rukoilemme ihmeitä ja merkkejä Hänen seurakuntansa keskelle, ja että seurakunnissa syttyisi uudenlainen rakkaus Jumalaa kohtaan. Rukoilemme, että Jumala ennalleenasettaisi Israelin, ja että Hänen Pyhä Henkensä puhaltaisi koko Israeliin maan neljältä kulmalta. Rukoilemme antisemitismin laantumista, koska se on lisääntynyt merkittävästi tämän pandemian aikana.

Jos haluat rukoilla näitä asioita Israelin, kansasi ja oman elämäsi ylle, niin liitythän joukkoomme rukoilemaan uudenkuun (Rosh Chodesh) aikana.

Tämä erityinen rukoushetki ei tule syrjäyttämään säännöllistä Jesaja 62 -rukouskampanjaamme joka kuun ensimmäisenä keskiviikkona. Jesaja 62 -rukoukset ovat vaikuttaneet merkittävällä tavalla työhömme jo vuosikymmenen ajan, koska meillä on tuhansia esirukoilijoita, rukousryhmiä ja seurakuntia ympäri maailmaa, jotka rukoilevat säännöllisesti Jesaja 62 -rukousaiheiden puolesta. Tämä tarjoaa sinulle kuitenkin toisen mahdollisuuden liittyä joukkoomme rukoillen yhdessä muiden uskovien kanssa, jotka haluavat päästä lähemmäksi Jumalaa tänä epätavallisena aikana, jossa elämme.

Arvostamme todella paljon uskollisia ja kestäviä rukouksiasi, kun rukoilet kanssamme Taivaallista Isää.

Siunausta Jerusalemista!

Jürgen Bühler
ICEJ:n presidentti



Seuraavan maailmanlaajuisen Jesaja 62 -rukouskampanjan rukous- ja paastopäivä on keskiviikkona 1. heinäkuuta. Liitythän joukkoomme! Voit tilata rukouskirjeen ja rukousaiheet sähköpostiisi tästä.



Kiitos, että rukoilet kanssamme!