Menu
 

Jesaja 62 -rukouskampanja

 



Seurakunnat, ryhmät ja yksityishenkilöt ympäri maailman kokoontuvat kuukausittain rukoilemaan ja paastoamaan Israelin puolesta Jesaja 62 mukaan: 


" Sinun muureillesi, Jerusalem, minä olen asettanut vartijoita. Hetkeksikään he eivät saa herpaantua,eivät päivällä eivätkä yöllä.--Te, jotka huudatte Herraa, älkää suoko itsellenne lepoa! Älkää suoko lepoa hänelle, ennen kuin hän rakentaa ennalleen Jerusalemin ja tekee siitä ylistyksen aiheen koko maailmalle (Jes. 62:6-7)! "


Kutsumme sinut liittymään maailmanlaajuiseen rukousliikkeeseen käyttämällä kuukausittaisia rukousaiheitamme, missä ikinä rukoiletkin. Jos mahdollista, rukoile kanssamme jokaisen kuukauden ensimmäisenä keskiviikkona, kun esirukoilijat ympäri maailman liittyvät yhteiseen rukoukseen tuon päivän ajaksi.


Tilaa Jesaja 62 -rukouskirje

Jesaja 62 -rukouskirjeen tilaajille lähetetään automaattisesti myös ICEJ-uutiset kerran viikossa.


Tilaa Jesaja 62 -rukouskirje ja ICEJ-uutiset sähköpostiisi tästä.




Jesaja 62 -rukouskirje

Tammikuu 2018

Rakas rukousystävä!

Tämä uusi vuosi alkaa dramaattisten muutosten keskellä. Kaikkein merkittävin merkkipaalu on se, että Yhdysvallat on tunnustanut Jerusalemin Israelin viralliseksi pääkaupungiksi. Samalla, kun moni on iloinnut Israelissa, ovat useat muut kansat ilmaisseet paheksuntansa.

On tärkeää painottaa, että Jerusalemin asema on päätetty jo kauan sitten, ei kuitenkaan kansojen, poliitikkojen tai kansainvälisten hallitusten taholta, vaan Taivaassa. Jumala julistaa Raamatussa oman kaupunkinsa ”Jumalan kaupungiksi”:

”Miksi pakanat pauhaavat ja kansat turhia ajattelevat? Maan kuninkaat nousevat, ruhtinaat yhdessä neuvottelevat Herraa ja hänen voideltuansa vastaan: ’Katkaiskaamme heidän kahleensa, heittäkäämme päältämme heidän köytensä’. Hän, joka taivaassa asuu, nauraa; Herra pilkkaa heitä. Kerran hän on puhuva heille vihassansa, peljättävä heitä hirmuisuudessaan: ’Minä olen asettanut kuninkaani Siioniin, pyhälle vuorelleni’” (Ps. 2:1−6).

Jumala perusti Jerusalemin kaupungin ja asetti sen Kuninkaan. Hänen tarkoitusperänsä menestyvät, yrittivät kansat mitä tahansa.

Jerusalem on kaupunki, jolla on vaikutusta siihen, tuleeko kansa siunatuksi vai kirotuksi. Jumala varoittaa kansoja, jotka yrittävät nostaa väkikiven: He ”repivät pahoin itsensä” (Sak. 12:1−3). Trumpin hallinnon tekemän Jerusalemia koskevan päätöksen ei pitäisi saada meitä ilahtuneen huolettomiksi, vaan sen pitäisi toimia meille lähtösignaalina. Näemme jo kansojen kilpailevan siitä, kuka saa nostettua väkikiven kauemmaksi kuin muut. Kansojen ryhmittymä, jota johtaa Turkin presidentti Erdogan, uhkaa siirtää suurlähetystönsä Jerusalemiin tunnustaakseen kaupungin niin sanotun Palestiinan pääkaupungiksi. YK:n turvallisuusneuvosto kokoontui jo tuomitsemaan presidentti Trumpin päätöksen ja sen pysäytti ainoastaan se, että Yhdysvallat käytti veto-oikeuttaan. Voimme odottaa vastaavanlaista dynamiikan muutosta myös tulevina viikkoina.

Kun luet tätä, saatat ajatella, että sinulla ei ole maallista valtaa vaikuttaa kansainvälisiin asioihin. Kuitenkin Jumalan Sana muistuttaa, että Jumala on ”yhdessä hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa” (Ef. 2:6). Tuo paikka on kaikkein voimallisin koko maailmankaikkeudessa.

Jumalan Sana antaa meille myös rohkeuden lähestyä taivaan armon valtaistuinta uskonrukouksin. Jumala lupaa, että rukoukset voivat paljon (Jaak. 5:16). Tuon kaltaiset uskonrukoukset voivat kukistaa valtakuntia, toteuttaa lupauksia, tukkia jalopeuran kidan, sammuttaa tulen voiman, ajaa muukalaisten sotajoukot pakoon ja paljon muuta (Hepr. 11:33−35).

Käyttäkäämme vuoden ensimmäiset viikot siihen, että julistamme Jumalan tarkoitusperiä Jerusalemin ylle. Rukoillaan koko maailman tuomarin kanssa, että
sinun kansasi kannattaa Jumalan tarkoitusperiä Jerusalemin varalle. Nämä rukoukset eivät vaikuta vain Israeliin tai Jerusalemiin, vaan myös sinun kansaasi ja voivat vapauttaa siunauksen maasi ylle.

Mieti siis, voisitko aloittaa uuden vuoden rukoilemalla kanssamme ensimmäisen kuukauden ajan. Ehkä voisit paastota muutaman päivän ajan tai tiettynä päivänä viikossa. Täällä Jerusalemissa jokainen tammikuun keskiviikko erotetaan rukoukselle ja paastolle, kun kokoonnumme kolmesti päivässä etsimään Herraa. Liitythän joukkoomme. Tuhannet uskovat yli 140 maasta etsivät Herran kasvoja tämän ajanjakson aikana. Jos olet pastori, harkitsethan tammikuun julistamista erityiseksi rukouksen kuukaudeksi seurakunnassasi. Tiedän, että Jumala tulee vastaamaan rukouksiimme.

Voit halutessasi lähettää sähköpostia englanniksi Jerusalemin päätoimiston osoitteeseen
prayer@icej.org ja kertoa, että olet mukana rukouskampanjassa. Voit myös pyytää rukousta henkilökohtaisten aiheiden puolesta ja kertoa rukousvastauksista.

Siunauksia ja voittoja vuodelle 2018.

Kristuksessa sinun, Jerusalemista
Jürgen Bühler



 
Rukousaiheet

Seuraava maailmanlaajuinen Jesaja 62 -rukouskampanjan päivä on
keskiviikkona 3. tammikuuta. Liitythän mukaamme! Rukoilethan kanssamme seuraavien aiheiden puolesta:

1) Israel

Hallitus:
Israelia vastaan tehdään monia diplomaattisia vastaliikkeitä ja aloitteita Yhdysvaltojen tunnustettua Jerusalemin Israelin pääkaupungiksi. Rukoilemme, että Israelin johtajat ja liittolaiset pystyvät pysäyttämään kaikki sitä vastaan tehdyt vahingolliset aloitteet.

Rukoilemme Jumalan tahdon tapahtumista Temppelivuorta koskien, koska se on edelleen juutalaisten ja muslimien välinen räjähdyspiste.

Rukoilemme nopeaa ja oikeudenmukaista lopputulosta korruptioon liittyville tutkimuksille, jotka vaikeuttavat poliittisia prosesseja ja vähentävät israelilaisten luottamusta ja varmuutta omia johtajiaan kohtaan.

”Meillä on vahva kaupunki, pelastuksen hän asettaa muuriksi ja varustukseksi. Avatkaa portit vanhurskaan kansan käydä sisälle, joka uskollisena pysyy” (Jes. 26:1−2).

”Minä sanoin ylimyksille, esimiehille ja muulle kansalle: ’Työ on suuri ja laaja, ja me olemme muurilla hajallamme, kaukana toisistamme. Missä kuulette torven soivan, sinne kokoontukaa meidän luoksemme. Meidän Jumalamme sotii meidän puolestamme” (Neh. 4:19−20).

”Nyt käy tuomio tämän maailman ylitse; nyt tämän maailman ruhtinas pitää heitettämän ulos” (Joh. 12:31).

Alija:
Kiitämme Jumalaa niistä 1 200 Etiopian juutalaisesta, jotka olemme voineet tuoda takaisin Israeliin vuoden 2017 aikana. Rukoilemme, että Israelin hallitus hyväksyisi budjetin, joka Etiopian juutalaisten paluuta ja kotouttamista varten on varattu tälle vuodelle.

Työntekijöiden kiistat ja yleiset lakot sekä Israelin lippulaivan, lääkeyhtiö Tevan, tekemät leikkaukset ovat voimakkaasti vaikuttaneet Israelin valtioon. Rukoilemme, että työntekijät, työpaikkojen johtajat ja poliitikot löytäisivät oikeanlaisen tasapainon tehokkaan taloudenhoidon, oikeudenmukaisten palkkojen ja työntekijöiden työturvallisuuden suhteen.

Rukoilemme lisää sateita, sillä vesi on välttämätöntä ympäristön, talouden sekä Israelia ja sitä ympäröivien naapurivaltioiden vakaiden suhteiden kannalta.

Rukoilemme, että 70-vuotias Israel saisi tänä vuonna iloita ja uskoa maan hengelliseen tulevaisuuteen.

”Ja kun helluntaipäivä oli tullut, olivat he kaikki yhdessä koolla. Ja tuli yhtäkkiä humaus taivaasta, niin kuin olisi käynyt väkevä tuulispää, ja täytti koko huoneen, jossa he istuivat” (Apt. 2:1−2).

”Kun Herra käänsi Siionin kohtalon, niin me olimme kuin unta näkeväiset” (Ps. 126:1).

”Mutta pelko oli vallannut heidät, ja he ihmettelivät, sanoen toisilleen: ’Kuka onkaan tämä, kun hän käskee tuulia ja vettä, ja ne tottelevat häntä?’” (Luuk. 8:25)

Turvallisuus:
Rukoilemme turvallisuutta ja lohdutusta Gazan rajan läheisyydessä asuville israelilaisille. Kun Hamas ja muut islamistiset ryhmittymät yrittävät provosoida Israelia, he käyttävät ihmiskilpiä ja laukaisevat lyhyen kantaman raketteja Israelin ja Gazan väliseltä raja-alueelta. Rukoilemme, että alueen asukkaat pysyisivät lujina, eivätkä joutuisi kärsimään psykologisista tai fyysisistä vammoista.

Rukoilemme menestystä Israelin meripuolustusjärjestelmälle C-kilvelle, joka on kehitetty suojelemaan maan elintärkeitä kaasukenttiä raketteja vastaan Välimerellä.

Rukoilemme Israelin puolustusvoimien ja rajapoliisien turvallisuuden puolesta. Rukoilemme, että he osaisivat edelleen käyttää asevoimia viisaasti ja puhdassydämisesti, vaikka palestiinalaiset yrittävät kaikin tavoin provosoida heitä.

Rukoilemme, että Hizbollahin tuottoisa huumeiden salakuljetus aseita vastaan tuomittaisiin vakavasti kansainvälisten tahojen puolelta. Rukoilemme myös, että tuo ryhmittymä ja sen suojelija Iran joutuisivat julkisesti häpeään näiden toimien vuoksi.

”Niin Juuda sanoi veljellensä Simeonille: ’Lähde minun kanssani minun arpaosaani, ja sotikaamme kanaanilaisia vastaan, niin minäkin tulen sinun kanssasi sinun arpaosaasi” (Tuom. 1:3).

”Autuas olet sinä, Israel; kuka on sinun vertaisesi! Sinä olet kansa, jota Herra auttaa, hän, joka on sinun kilpesi ja suojasi, sinun miekkasi ja korkeutesi. Vihollisesi mielistelevät sinua, ja sinä astut heidän kukkuloillansa” (5. Moos. 33:29).

”Sillä se kansa tai valtakunta, joka ei sinua palvele, hukkuu, ja ne kansat hävitetään perin juurin. Libanonin kunnia tulee sinun tykösi, kypressit, jalavat ynnä hopeakuuset, kaunistamaan minun pyhäkköni paikkaa, ja minä saatan jalkaini sijan kunniaan” (Jes. 60: 12−13).


2) Kansakunnat

Lähi-itä:
Rukoilemme, että Israelin potentiaaliset arabiliittolaiset, kuten Egypti, Saudi-Arabia ja Yhdistyneet Arabiemiirikunnat eivät kokisi liian paljon ulkoista painostusta, joka erkaannuttaisi heidät Israelista presidentti Trumpin tekemän Jerusalem-julistuksen myötä.

Rukoilemme, että islamilaisen valtion kyky vaikuttaa alueen tapahtumiin ja muslimien mieliin tukahdutettaisiin pysyvästi. Rukoilemme, että muslimit voisivat nähdä Kristuksen valon.

Rukoilemme, että Venäjän läsnäolo Lähi-idässä ei hyödyttäisi niitä valtioita, jotka haluavat tuottaa Israelille harmia.

Rukoilemme, että Syyriassa vallitseva poliittinen järjestys sallisi Syyrian valtion siirtyä lähitulevaisuudessa eteenpäin, eikä vain yrittäisi siirtää Assadin hallitusta kauemmaksi sotilaallisin keinoin.

”Onnellinen se ihminen, joka aina on aralla tunnolla; mutta joka sydämensä paaduttaa, se onnettomuuteen lankeaa” (Sananl. 28:14).

”Sillä jumalaton kerskaa omista himoistansa, ja kiskuri kiroaa, pilkkaa Herraa. Jumalaton sanoo ylvästellen: ’Ei hän kosta’” (Ps. 10: 3−4).

”Olkoon Jumalan nimi kiitetty iankaikkisesta iankaikkiseen, sillä hänen on viisaus ja voima. Hän muuttaa ajat ja hetket, hän syöksee kuninkaat vallasta ja korottaa kuninkaat valtaan…” (Dan. 2: 20−21).


3) ICEJ

ICEJ:n työ
Rukoilemme holokaustivanhuksille tarkoitetun Haifa-kodin uuden asuintalon rakennussuunnitelman ja talouden puolesta.

Rukoilemme, että kristillisen suurlähetystön työn tukijoiden määrä kasvaisi tämän vuoden aikana.

Rukoilemme menestystä ja Jumalan johdatusta työmme suunnitelmille maailmanlaajuisesti ja täällä Israelissa.

Rukoilemme varjelusta ja terveyttä ICEJ:n johtajille Jerusalemissa ja maailmanlaajuisesti.

Rukoilemme sosiaalisen avustustyön projektiemme suunnitelmien ja talousasioiden puolesta, jotta voisimme olla siunauksena mahdollisimman monille ihmisille kaikista tehokkaimmilla tavoilla.

”Niin ei myöskään teidän taivaallisen Isänne tahto ole, että yksikään näistä pienistä joutuisi kadotukseen” (Matt. 18:14).

”Ja Jabes huusi Israelin Jumalaa, sanoen: ’Jospa sinä siunaisit minua ja laajentaisit minun alueeni; jospa sinun kätesi olisi minun kanssani ja sinä varjelisit pahasta, niin että minä pääsisin kipuja kärsimästä!’ Ja Jumala antoi hänen pyyntönsä toteutua” (1. Aik. 4:10).

”Ja hän sanoi heille: ’Eloa on paljon, mutta työmiehiä vähän. Rukoilkaa siis elon Herraa, että hän lähettäisi työmiehiä elonkorjuuseensa’” (Luuk. 10:2).

Kiitos, että rukoilet kanssamme!